Kreativio

Lidé nečtou. Jak to ovlivnit?

Tak a teď mohu jen doufat, že tento článek bude výjimkou a dočtete jej až do svého konce.

Dnes se lidem nechtějí číst dlouhé texty. Všichni neustále spěchají a informaci potřebují rychle a hned. Proto dávají přednost pohodlnějšímu získávání informací a to VIDEU. Dokonce existují i jakési průzkumy, které dokazují, že více jak 72 % dotázaných upřednostní raději video před psaným textem.

Video obsah na sitich

Síla video obsahu

Specialisté z oblasti marketingu se shodují, že video je jeden z hlavních účinných nástrojů marketingu v online prostoru. Proto je vhodné pomocí něj prezentovat svou firmu, produkt, e-shop nebo službu. Uživatel tak nemusí složitě studovat psaný text a rychleji si najde, co potřebuje. Takový formát marketingu má nespočet výhod, které zkusím nastínit v dalších řádcích. Představte si třeba i to, že díky takové prezentaci, nemusíte ve firmě mít přetížené zákaznické linky, emaily s opakujícími se dotazy … a Vy se můžete o to více soustředit na hlavní činnost podnikání.

7 zajímavých statistik

zákazníků sdílí video své značky.
0 %
firmám zlepšilo video reklamní kampaň.
0 %
zákazníků přiznává, že jim video pomáhá při rozhodování.
0 %
firem používá video jako marketingový nástroj.
0 %
víc zobrazení mají příspěvky na sociálních sítí obsahující video.
o 0 %
uživatelů sleduje online videa každý den.
0 %
firem potvrzuje, že video pomohlo k propagaci jejich výrobku.
0 %

A statistik přispívajících k pozitivitě videomarketingu bychom nalezli nespočet. Z výše uvedených bych rád, abyste si udělali představu, co lze videem ovlivnit a čeho dosáhnout. Rok od roku je video žádanější z pohledu spotřebitele, ale i obchodníka.

Praktické důvody proč využívat video

  • Průměrný uživatel stráví na webu s videem až o 80 % více času.
  • Podněcuje zákazníka k nákupu. Dokážete díky němu ovlivnit chování nakupujících a získat si jejich důvěru.
  • ROI – návratnost investice stoupá téměř hned po zveřejnění.
  • Stoupají Vám konverze – více kliknutí, více online návštěv.
  • Videomarketing se osvědčil firmám natolik, že s ním nadále pokračují a vylepšují jeho strategii. Video jim zvýšilo prodeje.
  • Vysoká oblíbenost na sociálních sítích a skvělý dosah.
  • Video dokáže zaujmout hned na začátku a pomocí něj vysvětlíte i složitější obsah.
  • Skrz video dokážete vyvolat emoce, tím si zákazník lépe pamatuje.

Správně umístěné video

Pro každou platformu musíte zvolit individuální přístup, protože každá má své specifika. Mluvíme o délce videa, velikosti, popiscích či titulcích… Hodně také záleží, na jakou cílovou skupinu zákazníků míříte, podle toho umísťujete video na sociální sítě.

  • Webová stránka / blog

Video zde umístěné Vám dokáže pomoci při vyhledávání Vašich stránek. Zlepší zaručeně Vaše SEO.

  • Facebook

Tuto sociální síť upřednostňují firmy asi nejvíce. Není divu, je zde totiž téměř 3 miliardy účtů a videa zde dosáhnou větší sledovanosti a sdílení.

  • Instagram

Sledují se tu videa rok od roku čím dál více. Nárůst je opravdu vysoký.

  • Tik Tok

Má zhruba půl miliardu uživatelů. (převažují dospívající a lidé do 25 let.) Ale za to tu probíhá rychlý nárůst účtů.

  • Linkedin

Jedná se o profesní síť. Lze tu získat spousty kontaktů třeba v podobě nových zákazníků, ale i zakázek. Zde si účet nezakládáte kvůli zábavě, nýbrž z profesního hlediska.

  • Youtube

Obsah si tu sice uživatelé sami vyhledávají, ale zato 2 miliardy přihlášených uživatelů měsíčně také není málo.

Influencer marketing?

Další možnost prezentace je prostřednictvím youtuberů či influencerů. Ale! Má to své rizika a ne zrovna malé. Představte si, že si rozjedete marketing postavený na jedné celebritě a ona po čase oznámí, že končí. Nebo takoví lidé často podporují více konkurenčních značek. Svými příspěvky Vás tak mohou poškodit. Zákazník takové osobě nemusí stoprocentně důvěřovat, video není totiž autentické skrz cizí osobu.

Tak jako lidé dávají přednost videu před čtením, dají přednost také různým délkám videa. Statistiky uvádějí, že nejdůležitějších je prvních 10 sekund. Dále pak polovina sledujících nedokouká ani minutu. Přes 5 minut se dostane zhruba kolem 10 % lidí. Takže nejvíc zaujmout musíte hned na začátku, v tu chvíli se rozhoduje o tom, zda se budou uživatelé dívat dál.

Pro každou platformu musíte zvolit individuální přístup, protože každá má své specifika. Mluvíme o délce videa, velikosti, popiscích či titulcích… Hodně také záleží, na jakou cílovou skupinu zákazníků míříte, podle toho umísťujete video na sociální sítě.

TIP: Důležitým postřehem je také fakt, že spousty lidí sleduje videa v pracovní době a tedy bez zvuku. Přínosné je proto přidat titulky.

VIDEO sdílené prostřednictvím internetu můžete najít také pod označením VIRÁL – odvozeno od počítačového virusu, podobně totiž funguje video šířící se mezi lidmi. Obecně nejde říci, co přesně sledujícího zaujme, je to taková nejistota. Ale nic nezkazíte zábavným pojetím či třeba zkušenostmi zákazníků. Každopádně nesmí chybět – nápaditost.

Leckdy je to výzva. V krátkém čase musíte sdělit mnoho. Máte na to nějaký rozpočet a nejistý výsledek.

Důležitou roli v prezentaci hraje GRAFIKA. Ať ve videu, na webu, sociálních sítích, na billboardech, plakátech, bannerech, letácích, brožurách, katalozích atd. Až 80% informací lidé přijímají očima, oslovte je proto promyšleně a odlište se tím od konkurence.

Závěrem

Pokud jste dočetli až sem, může se nadpis našeho článku zdát klamavým. Ale věřím, že jste pochopili, že video je přeci jen pohodlnější. I když to samozřejmě neznamená, že nemůžete psát články. I ty lze stále stavět tak, že přesvědčí zákazníka. Texty lze propojit se SEO principy, zvolit správná klíčová slova a tím se správně propojit s Vaší obchodní strategií.

https://blog.hubspot.com/marketing/state-of-video-marketing-new-data?__hstc=171085567.9e3be74731cb4a5878f4de8b5288c91f.1538633053104.1544194808835.1548743616817.134&__hssc=171085567.3.1548849703084&__hsfp=2988742834

Nastartujte vizuál nové značky logo, vizuální styl, foto, video | Kreativio

Vyšlápněte s video obsahem pravou nohou