Kreativio

Vyplatí se trendy značka?

Trendy se neustále mění a mohou být pro vaši značku příležitostí k inovaci i posílení identity. Je však rozumné trendů se držet? To, jakým způsobem budete svou firmu komunikovat a prezentovat, má velký vliv na budoucnost značky. Sedm praktických tipů vám pomůže se rozhodnout. Toto musíte vědět…

Než začnete řešit trendy

Je důležité zvážit, zda se trend vůbec k vaší značce nebo projektu hodí a zda bude mít pozitivní dopad. Ono totiž nejde jen o trend. Ten je pouze jedním z mnoha faktorů, který úspěch značky ovlivňuje. Je důležité být flexibilní a pružný v tom, jak bude značka budována. Vnímejte především své cíle, cílovou skupinu a konkurenci. Navíc doba covidová nám ukázala, že klíčovou se ukázala schopnost rychle reagovat na změny trhu.

Víte že: negativně vnímané aktivity značky vedou jednoho ze čtyř spotřebitelů k odklonu od značky?

Než se tedy začnete trendy zabývat, mějte tyto 3 body kompletně pod kontrolou:

  • Jasná identita. Začínající značka by měla mít jasnou a silnou identitu, která bude reprezentovat její hodnoty a poslání. Ta by se měla promítat do všech směrů komunikací a designu značky.
  • Cílová skupina. Začínající značka by měla mít jasně definovanou cílovou skupinu. Nejen marketing, ale i směr by měl být zaměřen na správné publikum.
  • Kvalitní produkt nebo služba. Mít smysl je základem každé úspěšné značky. Na tomto bodě je postavena celá firma. Uvědomte si účel svého počínání, přesvědčte se o kvalitě, testujte, prozkoumejte svou konkurenci, trh a rozhodněte se, jak budete komunikovat.

Proč trendy ANO

Držení se trendů značce umožní být viditelnější, relevantnější a aktuálnější pro cílovou skupinu, a tím může zvýšit její zájem o vaši značku nebo projekt. Navíc může pomoci zvýšit efektivitu v komunikaci s cílovou skupinou, inovovat značku a přinést tak úplně nové nápady a prvky.

Proc mit trendy znacku

Proč trendy NE

Pokud se držíte trendů, počítejte s tím, že stejných trendů se pravděpodobně bude držet i konkurence. Vaše unikátnost půjde takzvaně do kopru. Navíc se trendy rychle mění a stárnou. Obsah rychle ztrácí hodnotu, tak počítejte s tím, že může být relevantní jen několik týdnů, dnů nebo dokonce hodin.  A v neposlední řadě – pokud budete mít tendenci být neustále trendy, můžete ztratit svou vlastní identitu. Osobitý styl značky tak půjde také do kopru.

Pamatujte! Pokud se značka rozhodne ignorovat trendy a bude se držet spíše svého vlastního stylu a identity, může si udržet svou autentičnost a důvěryhodnost, což je důležité pro budování vztahu se zákazníky a prodloužení životnosti značky.

Proc nemit trendy znacku

Potřebuji mít trendy značku

O tom, které firmě se vyplatí následovat trendy, rozhoduje jejich vize a cílová skupina, kterou chtějí zaujmout. Dalo by se říci, že následovat trendy se obecně nejvíce vyplácí firmám, které se zaměřují na mladší publikum. Je k tomu jednoduchý důvod. Lidé v tomto věku totiž ví nejlépe, co se děje na internetu a snahu kopírovat trendy ocení nejvíce. Vyplatí se také sezónním značkám, které mají krátkou životnost a chtějí vytěžit maximum z určité sezóny. Typicky se jedná o eventy nebo technologie.

Nejsou ale trendy jako trendy, škatulkování může být na závadu. Neupínejte se pouze na to, co se děje v médiích a na sociálních sítí. Vnímejte i to, jakým směrem se posouvá váš obor, cílová skupina nebo třeba technologie. Nechcete být přeci pozadu. Každá cílová skupina se potřebuje ztotožnit se svou značkou, chtějí mít jasno, že jim značka rozumí, a to ať už se zaměřuje na mladší nebo starší cílovou skupinu.

Vnímejte trendy a hodnoťte, zda byste je mohli využít k rozšíření povědomí značky či zlepšení svých služeb. Značka, která si nenechá ujet trendy vlak, má velkou šanci, že si díky aktuálnosti vybuduje publikum, které bude k firmě loajální a bude jí důvěřovat.

7 praktický tipů pro každou značku

  • 1.

    Autenticita. Držet se autentičnosti je klíčové pro budování důvěryhodnosti a vztahu se zákazníky. Začínající značky by se měly snažit být upřímné a transparentní a udržovat autentický styl a identity. Konec škrobeným značkám.
  • 2.

    Responzivnost pro mobily. Chytré mobily se staly součástí každodenního života a používáme je prakticky nonstop. Vyhledávání, nakupování, sledování videí, brouzdání na sociálních sítích... Responzivnost je číslo jedna pro každý web a další obsah.
  • 3.

    Zapojte své zákazníky. Vytvořte si s nimi silný vztah tak, že je zapojíte do obsahu. Začínající značky by se měly snažit vytvořit interaktivní prvky, jako jsou například soutěže, eventy, workshopy či semináře. Ty zapojí publikum a rozšíří tak povědomí.
  • 4.

    Video obsah. Jedna z nejúčinnějších metod pro získání pozornosti publika a prodej produktů nebo služeb. Značky by měly vytvořit kvalitní video obsah, který lépe představí značku a zvýší její důvěryhodnost. Prezentace produktů, rady a tipy, promo video firmy, eventová videa… Fantazii se meze nekladou.
  • 5.

    Live obsah. Je stále populárnějším, protože umožňuje značkám vytvořit autentický vztah se svým publikem. Live streamy na specifické témata umožňují značkám být v reálném čase v kontaktu se svým publikem a reagovat na jejich dotazy nebo problémy.
  • 6.

    Obsah budovaný fanoušky. Umožňuje značkám využít user-generated obsah. Zákazník se může například vyfotit s vaším produktem. Pro vás je to skvělá reference, která navíc zvýší důvěryhodnost značky.
  • 7.

    Personalizujte obsah. Umožňuje vytvořit osobní a relevantní obsah pro specifické publikum, proto je stále důležitější. Personalizujte obsah pro různé segmenty publika.

Tak jak?

Zajímejte se, ale nepodvolte se. Přemýšlejte strategicky a zeširoka nad správným využitím. Najděte ideální balanc mezi budováním své vlastní identity a trendy. Nemůžete dělat oboje na 100 %. Soustřeďte se na vize a jakým směrem se chcete vydat. Především rozhodněte, zda vám konkrétní trend více neuškodí než pomůže. Cílem značky je konec konců udržet si a budovat loajální zákazníky, kteří jí budou věřit a postaví se za ní.

Nastartujte vizuál nové značky logo, vizuální styl, foto, video | Kreativio

Vyšlápněte s vizuálem tou pravou nohou