Vyplatí se trendy značka?
Trendy se neustále mění a mohou být pro vaši značku příležitostí k inovaci i posílení identity. Je však rozumné trendů se držet? To, jakým způsobem budete svou firmu komunikovat a prezentovat, má velký vliv na budoucnost značky. Sedm praktických tipů vám pomůže se rozhodnout. Toto musíte vědět…
Než začnete řešit trendy
Je důležité zvážit, zda se trend vůbec k vaší značce nebo projektu hodí a zda bude mít pozitivní dopad. Ono totiž nejde jen o trend. Ten je pouze jedním z mnoha faktorů, který úspěch značky ovlivňuje. Je důležité být flexibilní a pružný v tom, jak bude značka budována. Vnímejte především své cíle, cílovou skupinu a konkurenci. Navíc doba covidová nám ukázala, že klíčovou se ukázala schopnost rychle reagovat na změny trhu.
Víte že: negativně vnímané aktivity značky vedou jednoho ze čtyř spotřebitelů k odklonu od značky?
Než se tedy začnete trendy zabývat, mějte tyto 3 body kompletně pod kontrolou:
Proč trendy ANO
Držení se trendů značce umožní být viditelnější, relevantnější a aktuálnější pro cílovou skupinu, a tím může zvýšit její zájem o vaši značku nebo projekt. Navíc může pomoci zvýšit efektivitu v komunikaci s cílovou skupinou, inovovat značku a přinést tak úplně nové nápady a prvky.
Proč trendy NE
Pokud se držíte trendů, počítejte s tím, že stejných trendů se pravděpodobně bude držet i konkurence. Vaše unikátnost půjde takzvaně do kopru. Navíc se trendy rychle mění a stárnou. Obsah rychle ztrácí hodnotu, tak počítejte s tím, že může být relevantní jen několik týdnů, dnů nebo dokonce hodin. A v neposlední řadě – pokud budete mít tendenci být neustále trendy, můžete ztratit svou vlastní identitu. Osobitý styl značky tak půjde také do kopru.
Pamatujte! Pokud se značka rozhodne ignorovat trendy a bude se držet spíše svého vlastního stylu a identity, může si udržet svou autentičnost a důvěryhodnost, což je důležité pro budování vztahu se zákazníky a prodloužení životnosti značky.
Potřebuji mít trendy značku
O tom, které firmě se vyplatí následovat trendy, rozhoduje jejich vize a cílová skupina, kterou chtějí zaujmout. Dalo by se říci, že následovat trendy se obecně nejvíce vyplácí firmám, které se zaměřují na mladší publikum. Je k tomu jednoduchý důvod. Lidé v tomto věku totiž ví nejlépe, co se děje na internetu a snahu kopírovat trendy ocení nejvíce. Vyplatí se také sezónním značkám, které mají krátkou životnost a chtějí vytěžit maximum z určité sezóny. Typicky se jedná o eventy nebo technologie.
Nejsou ale trendy jako trendy, škatulkování může být na závadu. Neupínejte se pouze na to, co se děje v médiích a na sociálních sítí. Vnímejte i to, jakým směrem se posouvá váš obor, cílová skupina nebo třeba technologie. Nechcete být přeci pozadu. Každá cílová skupina se potřebuje ztotožnit se svou značkou, chtějí mít jasno, že jim značka rozumí, a to ať už se zaměřuje na mladší nebo starší cílovou skupinu.
Vnímejte trendy a hodnoťte, zda byste je mohli využít k rozšíření povědomí značky či zlepšení svých služeb. Značka, která si nenechá ujet trendy vlak, má velkou šanci, že si díky aktuálnosti vybuduje publikum, které bude k firmě loajální a bude jí důvěřovat.
7 praktický tipů pro každou značku
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
6.
-
7.
Tak jak?
Zajímejte se, ale nepodvolte se. Přemýšlejte strategicky a zeširoka nad správným využitím. Najděte ideální balanc mezi budováním své vlastní identity a trendy. Nemůžete dělat oboje na 100 %. Soustřeďte se na vize a jakým směrem se chcete vydat. Především rozhodněte, zda vám konkrétní trend více neuškodí než pomůže. Cílem značky je konec konců udržet si a budovat loajální zákazníky, kteří jí budou věřit a postaví se za ní.